Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021

ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΡΡΙΚΟΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΡΡΙΚΟΣ  

23 Ιανουαρίου 2018 

https://www.facebook.com/simea2016/posts/587210111620900

Λίγες μέρες πριν την αναμενόμενη εκτελεσή του, ο Κώστας Περρίκος έστειλε γράμμα στον γιο του . Ο Περρίκος ήταν αξιωματικός της Αεροπορίας και είχε εκδιωχθεί από την Δεξιά Κυβέρνηση με την κατηγορία ότι πήρε μέρος στο Βενιζελικό κίνημα της 1ης Μαρτίου του 1935. Στην κατοχή οργάνωσε το πρώτο μεγάλο σαμποτάζ στην Ελλάδα οδηγώντας στον θάνατο δεκάδες Γερμανούς και δοσίλογους συνεργάτες τους . Ήταν στο γνωστό σαμποτάζ της ΕΣΠΟ (1)
 
 ΓΙΑ ΤΟ ΣΑΜΠΟΤΆΖ ΕΔΏ

https://simea2016.blogspot.com/2020/07/blog-post_3.html


.
Κ. Περρίκος προς Δημήτρη Περρίκο, Φυλακαί Αβέρωφ, κελί 12,
23 Ιανουαρίου 1943
Αγαπημένο μου παιδί, Μίμη μου:
Ο πατέρας σου έπεσε για τη λευτεριά της πατρίδας μας. Εφυγε απ' τον κόσμο με την ικανοποίηση πως αν δεν έκαμε το χρέος του όπως έπρεπε, πάντως το έκαμε όσο μπορούσε. Το χρέος αυτό δεν τελειώνει ποτέ. Αν ζούσε θα εξακολουθούσε τις προσπάθειές του και κατά την περίοδο της ειρήνης. Τον ρόλο αυτό επεφύλαξε η Μοίρα για σένα. Δούλεψε για να σταματήσουν οι πόλεμοι, να ευημερήσουν όλοι οι άνθρωποι, να ενωθούν τα κράτη της Ευρώπης, να ειρηνεύση και να ευτυχίση ο κόσμος. Δούλεψε για να καταργηθούν οι τεχνητοί φραγμοί που παρεμποδίζουν και σε άπειρες περιπτώσεις ματαιώνουν την πρόοδο των αξίων. Δούλεψε για την επικράτηση της Δημοκρατίας. Αφιέρωσε τη ζωή σου στην Ελλάδα και στην ανθρωπότητα. π.μ."
Λίγες μέρες αργότερα έγραφε στην γυναίκα του.
Κώστας . Περρίκος Φυλακαί Αβέρωφ, κελί 12, 4 Φεβρουαρίου 1943, προς Μαρία Περρίκου (σύζυγο)
"Μαρία μου. Μου μένουν ακόμη λίγα λεπτά ζωής. Και στις τελευταίες μου στιγμές θα σ’ αγαπώ και θα σε θυμάμαι. Φίλησέ μου τ’ αγγελούδια μας. Οι φίλοι μου ας κάμουν το χρέος τους. Πεθαίνω για την Ελλάδα και θυμάμαι τα λόγια του ποιητή.
«Κι αν πρέπει να πεθάνουμε για την Ελλάδα, τι θεία δάφνη, μια φορά κανείς πεθαίνει».
Εγκαταλείπω τον κόσμο χωρίς μίση και κακίες. Αγωνίσθηκα για την πατρίδα μου. Για την δική τους πατρίδα αγωνίζονται κι εκείνοι οι οποίοι με καταδίκασαν. Θα ήθελα το αίμα μου να μην μας χωρίση αλλά να μας ενώση στο μέλλον με τους σημερινούς αντιπάλους»
Ανάλογη επιστολή έστειλε και στον πατέρα του
( η ορθογραφία είναι του Περρίκου)
1)
Στις 20 Σεπτεμβρίου 1942 έγινε στην Ελλάδα το πρώτο μεγάλο σαμποτάζ ενάντια στους κατακτητές . Σε ένα κτίριο που συστεγάζονταν η φιλοναζιστική (ελληνική) οργάνωση του γιατρού Σπύρου Στεροδήμου και Γερμανικές αρχές, αγωνιστές της οργάνωσης ΠΕΑΝ έβαλαν βόμβα και το ανατίναξαν .
Απολογισμός 39 δωσίλογοι και 43 Γερμανοί .Η Εθνική Σοσιαλιστική Πατριωτική Οργάνωση, ΕΣΠΟ δημιουργήθηκε στα πρότυπα του Γερμανικού Ναζιστικού κόμματος αμέσως μόλις μπήκαν οι Γερμανοί στην Ελλάδα.
Επιλογή κειμένων Απόστολος Κ. Αποστολάκης

9η Μαη 2024

  Ο ΣΙΜΕΑ   διοργάνωσε επετειακή εκδήλωση για να τιμήσει την 9 η του Μάη και τα 60 εκ. νεκρούς του 2ουΠολέμου με προσκεκλημένο ομιλητή το...